Anunț de ultimă oră de la Banca Transilvania: se întâmplă cu banii tăi când vrei să-i scoți din bancă
După un scandal destul de serios, Banca Transilvania a venit cu un anunț important pentru clienți. BT încearcă să explice ce se întâmplă cu banii tăi.
Pe 22 iulie s-a aflat că Banca Transilvania n-are un protocol suficient de puternic pentru a proteja datele clienților. Acum, într-o încercare de-a oferi mai multe detalii tututor clienților, BT a venit cu un mesaj pe Facebook: „Pentru protecția clienților și pentru că îndeplinesc cerințe legale, băncile sunt obligate să ceară unor clienți detalii despre destinația sumelor retrase cash (atunci când acestea sunt mari) – și noi, la BT, trebuie să respectăm legea și măsurile de siguranță.”
Banca a pus la dispoziție și un oarecare ghid care să te ajute când vrei să retragi mai mulți bani. De exemplu, pentru a ridica o sumă mai mare de 40.000 lei, respectiv 5.000 de euro, este nevoie să îți faci o programare în agenție cu minimum 24 de ore înainte. Banca Transilvania susține că-i nevoie de asta, pentru că nu ține sume mari de bani în sucursale.
Ce alte reguli mai are Banca Transilvania
Banca Transilvania susține că trebuie să știi că legislația din România prevede niște limite maximale ale tranzacțiilor cu numerar. Adică 10.000 de lei pe zi pentru plăți pentru persoanele juridice.
În cazul persoanelor fizice, în general, nu există o limită impusă de lege. Totuși, trebuie să ții cont că orice tranzacție cu numerar peste valoarea de 10.000 de euro sau echivalentul – indiferent de valută – se raportează automat conform legii 129 / 2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului către Oficial Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor.
Totodată, operațiunile în numerar efectuate de către persoane fizice, ca urmare a transferului dreptului de proprietate asupra unor bunuri, a prestării de servicii, precum și cele reprezentând acordarea sau restituirea de împrumuturi, se pot efectua în limita unui plafon zilnic de 50.000 de lei per tranzacție.
Astfel, pentru sume mai mari se solicită documente justificative, care pot să fie inclusiv declarații pe proprie răspundere ale clienților (în legătură cu destinația sumelor). Banca Transilvania, ca celelalte bănci, are obligația să urmărească respectarea plafoanelor stabilite și implicit să solicite documente justificative pentru retragerile de numerar ce depășesc anumite valori.